Felanmälan

HSB är vårt förvaltningsbolag. För de allra flesta ärenden ska du kontakta HSB Medlemsservice. Styrelsen ska du endast kontakta direkt om HSB hänvisar till oss eller om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med HSB:s arbete och bemötande. Styrelsens ambition är att svara på e-post inom några dagar. Vid kontakt med vår förvaltare bör du få svar inom 24 timmar.

HSB:s Medlemsservice (alla ärenden)

010-442 11 00
E-post: service.stockholm@hsb.se
Felanmälan på webben: https://felanmalan.hsb.se
HSB:s växel är öppen:
Vardagar: 08.00 – 16.30

Förvaltare: Martina Hultstrand

E-post: martina.hultstrand@hsb.se

Vanliga brev skickas till:
Brf Utsikten 1-35
Nr 2548
HSB Stockholm förvaltare
112 84 STOCKHOLM

Fel i lägenheten: Upptäcker du fel i lägenheten eller fastigheten, t.ex. stopp i avloppet, elfel eller trasiga lampor i trapphus, kontakta felanmälan. Enklare fel i fastigheten lagas av vår fastighetsskötare. Vid större fel kopplas en särskild entreprenör in. Fel i lägenheten som är bostadsrättshavarens ansvar bekostas av boende (se stadgarna). Fel i hyreslägenheter bekostas av bostadsrättsföreningen, om ej annat avtalats.

Skadedjur: Kontakta HSB Medlemsservice i första hand. Anmäl i andra hand direkt till vår skadedjursbekämpare Anticimex, referera till Brf Utsikten, HSB och vår fastighetsförsäkring hos Nordeuropa.

Portnyckel samt bricka till vind, tvättstuga och garage: Kontakta HSB Medlemsservice.

Jourservice under icke arbetstid

08-695 00 00
HSB:s fastighetsjour är öppen dygnet runt.

Hissjour

ASEKA 08-400 207 11
Öppet dygnet runt men ring helst på dagtid vardagar för enklare fel

Störningar från andra boende

Vid akuta störningar från andra boende ber vi dig ringa Nackapolisen på 114 14. Eventuellt kan man ringa Nacka socialjour, det går bra att vara anonym.


Uppdaterad senast: 2017-06-11